מלא את פרטי הנהג והרכב

: שם מלא
: מספר טלפון
: מספר סלולארי
: עיר מגורים
: גיל הנהג הצעיר ביותר
: סוג הרכב
: שנת יצור

קבל הצעות מחיר


















b2bit.co.il בשיתוף עם

מידע נוסף בדבר ביטוח רכב מקיף

ביטוח רכב

נכתב על ידי דפנה מטלון

בעת השוואה בין פוליסות של חברות שונות יש לקחת בחשבון לא רק את המחיר, אלא גם את הרכב, הכיסויים וסכום ההשתתפות העצמית:
א. בדרך כלל, ההשתתפות העצמית תהיה נמוכה יותר אם המבוטח יסכים שרכבו יטופל במוסך הסדר (מוסך שעמו יש לחברת הביטוח הסדרים לגבי עלויות התיקונים).
ב. בפוליסת רכב מקובל לרכוש כיסויים לגרר, שבר שמשות וביטוח לרדיו. כל כיסוי
נוסף מייקר את הפוליסה.
ג. אלמנט נוסף שיש להשוותו הוא דרישות המיגון. לעתים, חברה עשויה להציע
תעריף מוזל ובתנאי שהמבוטח יתקין ברכבו אמצעי מיגון מסוג כלשהו. במקרה כזה,
כדאי להשוות את העלות הכוללת של הביטוח (לרבות התקנת אמצעי המיגון) למול עלות כוללת של פוליסה מתחרה.
ד. בעת בדיקת הצעות ביטוח של חברות שונות כדאי גם לברר פרטים לגבי מאפייני
השירות במקרה של תביעה. למשל: מתי מקבל המבוטח רכב חלופי, תוך כמה זמן יקבל פיצוי בגין רכב שנגנב ומהו שיעור הנזק שבגינו יוכרז הרכב הפגוע כאובדן מוחלט (טוטאל לוס), וזאת משום שלכל חברה יש סטנדרטים אחרים של שירות.
חובה לקרוא היטב את התנאים המצוינים בפוליסה ולוודא כי הנכם עומדים בכל התנאים המוקדמים לתקפותה של הפוליסה, כגון הגנות הנדרשות ברכב על מנת שהפוליסה תכסה נזק אשר נגרם כתוצאה מגניבת הרכב וכיו"ב.
ביטוח מקיף אינו חב במע"מ (בניגוד לביטוח עצמי) ולכן כאשר משווים מחירים בין חברות הליסינג חשוב לבחון את המחיר המוצע כולל מע"מ. ככל שכלי הרכב ישן יותר, כך יורדת גבול האחריות בביטוח רכב צד ג' אינו אחיד וניתן למצוא הבדלים שיכולים להגיע אפילו למאות אלפי שקלים בין המבטחים השונים. במקרה של נזק גדול לרכוש צד שלישי ההבדל עשוי להיות משמעותי. לכן חשוב לבדוק את ההבדל בין גבולות האחריות בין ההצעות השונות הכדאיות של ביטוח הרכב בביטוח מקיף.
אם פגעתם ברכוש של צד ג', עליכם למסור למי שנפגע על ידכם את הפרטים האישיים ופרטי הפוליסה בלבד.יש להימנע מכל הודאה באשמה, כי הודאה כזו לא תחייב את המבטח ואפשר, כי בסופו של דבר יהא עליכם לשלם את הנזק מכיסכם הפרטי.
הפוליסה קובעת, כי הודאה באשמה, התחייבות שלכם או של אדם מטעמכם לתשלום כלשהו לנפגע או כל הצעה או הבטחה שניתנו ללא הסכמת המבטח מראש ובכתב, אינן מחייבות את המבטח. אולם איסור ההודאה באשמה אינו חל על מסירת פרטי התאונה במשטרה או על מתן עדות בבית משפט, כך שאם נמסרה תלונה במשטרה עליכם למסור את פרטי האירוע למשטרה. ככלל, הפעלת פוליסת הביטוח תחייב כמובן השתתפות עצמית של המבוטח אך גם עלולה לפגוע בהנחת היעדר תביעות במועד חידוש הפוליסה, לפיכך יש לשקול בכבד ראש את כדאיות ההפעלה של הפוליסה.
לבסוף, חברות הביטוח מחויבות להבליט ולהדגיש בפוליסה וברשימה המצורפת לה כל תנאי החורג מהכיסוי הביטוחי, וזאת על מנת להביא לידיעת המבוטח את התנאי המוקדם לתחולת הביטוח.

באדיבות צוות ליסינג סנטר, השוואת ביטוחי רכב

צוות השוואת מחירים(http://www.get4.co.il/car-insurance/) מספק מידע בתחומים רבים כגון ביטוח רכב(http://www.bituach-rechev.co.il/), ביטוח דירה(http://www.home-insurance.co.il/), ביטuח משכנתא(http://www.get4.co.il/mortgage-insurance/), ביטוח בריאות(http://www.health-insurance.co.il/) ועוד.

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

ביטוח רכב - טיפים בטרם רכישת ביטוח:

נכתב על ידי דניס קורן

ביטוח רכב - טיפים בטרם רכישת ביטוח:

חברות ביטוח ברובן מקליטות את שיחות הטלפון השונות. הקפידו לא לומר דברים הנשמעים כהסכמה לביטוח זה או אחר.
לאלו מביניכם שאינם נוסעים בשבת, הקפידו לציין זאת בפני חברת הביטוח ותזכו להוזלה בעלות הפרמיה.

ביטוח מקיף - ככל שרכבכם משנת ייצור ותיקה יותר, כך פוחתת הכדאיות לבטח אותו בביטוח מקיף.
ביטוח מקיף - ביטוח מקיף אינו מחושב בתוספת מע"מ. בבואכם לקבל הצעות, הקפידו לחשב את המחיר בתוספת מע"מ כחוק.

ביטוח רכב יד שנייה - במידה ורכשתם רכב הכולל ביטוח, יש לדרוש את אישורה של חברת הביטוח כי הביטוח פעיל ורלוונטי, על-מנת שלא תגיעו לאירוע ביטוחי כלשהו ותופתעו לגלות כי אינכם מבוטחים.

בזמן תאונה, נשאלת לא אחת השאלה איזו חברת ביטוח לתבוע - שלי או של המעורב האחר בתאונה.
תביעת חברת הביטוח שלכם הינה מהירה יותר, אך במקרה זה יהא עליכם לשלם את סכום ההשתתפות העצמית הנקוב בפוליסה, עניין שגורר אחריו רישום בדו"ח התביעות שלכם "ומכתים" לכם את הגיליון, ואף יכול בעתיד, להוביל לסירוב חברת ביטוח לבטח אתכם שוב.
לאלו מביניכם שבוחרים לתבוע את חברת הביטוח של הצד השני, מתווסף עניין הטיפול העצמאי שעליכם לקחת בחשבון בנושאים כמו שמאות, מוסכים ועוד.

אין חובה לערוך ביטוח חובה וביטוח מקיף באותה חברת ביטוח, על אף העובדה כי חברות ביטוח מקנות הנחות או הטבות לאלו שעושים כן. השוואת מחירי ביטוח חובה ניתן לערוך באתר האינטרנט של המפקח על הביטוח.

במידה וישנם מספר אנשים הנוהגים בכלי רכב אחד, יש לבחור מבין חברות הביטוח את זו המשתמשת במספר הנמוך ביותר של נתונים לשם קביעת העלות.

טווח האחריות בביטוח צד ג אינו קבוע, ומשתנה בין חברת ביטוח אחת לשניה. ההבדלים בעלויות יכולים לטפס גם לסכומים של מאות אלפי שקלים.
במקרה של אירוע ביטוחי בו נגרם נזק רב לרכבו/רכושו של צד ג, ההבדל יכול להיות קריטי.

יש להימנע משינוי מבטח במשך השנה, אזי תשלמו קנס בשל "יציאה מוקדמת" מתכנית הפוליסה שלכם.

דיווח מדוייק - חובה לדייק במסירת הנתונים לחברת הביטוח.

ביטוח קולקטיבי - לעיתים ניתן להצטרף לביטוח קולקטיבי המתבצע במקום העבודה (שלך, של חברים, משפחה וכו), ובכך לזכות בתנאים מיוחדים והטבות ייחודיות השמורות לאופן הביטוח הקולקטיבי.

חשוב לוודא כי פוליסת הביטוח שלך מאפשרת כיסוי טיפולי בכל מוסך מורשה שתרצה, ולא רק במוסכים עימם יש לחברת הביטוח הסדר.
עוד יש לבדוק, כי חברת הביטוח מעניקה לך פיצוי מלא בעת מקרה ביטוחי (עלות בדיקת שמאי + עלות הטיפול במוסך). במקרים של השגות לגבי אופן טיפולו של השמאי בעניינך, שמורה לך הזכות להזמין שמאי פרטי או להזמין ועדה טכנית מטעמה של חברת הביטוח. (בדיקת הועדה היא ללא תשלום)

תנאים מוקדמים בפוליסה - חובה לקרוא בקפדנות את התנאים המקדימים לפוליסה, כמו מיגונים שונים הנדרשים בפוליסה.

חשוב לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית במקרה של תביעה - מהו סכום ההשתתפות העצמית במקרה של גניבת מערכת השמע ברכב, האם ישנו שירות לרכב חלופי, שירותי גרר, ביטוח שמשות ועוד. (כמובן שכיסויים אלו מייקרים את הפוליסה)

השתתפות עצמית תהא נמוכה יותר במקרה בו המבוטח הסכים לטפל ברכבו באחד ממוסכי ההסדר מטעם חברת הביטוח.

בעת מקרה ביטוחי בו נפגע רכושו של צד ג, יש למסור לצד הנפגע אך ורק את פרטיכם האישיים ופרטי הפוליסה שלכם, ולא להזכיר דבר המעמיד אתכם בפני מצב של הודאה באשמה.
הודאה באשמה מסירה אחריות מחברת הביטוח שלכם, עניין היכול לגרור אחריו סירוב לקבלת התביעה ומימון הוצאות המקרה הביטוחי מכיסכם.

דניס קורן - ביטוח רכב

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

10 כללי הזהב לבחירת סוכן ביטוח

נכתב על ידי דני טל טל


ישראלים רבים אינם מודעים לכך שתכניות הביטוח שלהם שווקו להם ע"י מוכרנים או סוכני ביטוח לא מקצועיים וביטוחים אלה לעיתים אינם שווים את הנייר עליו הם מודפסים.
מאת דני טל
רבות דובר לאחרונה אודות החקיקה במסגרת וועדת בכר , התקנות והחוקים שפורסמו ע"י המפקח על הביטוח מר ידין ענתבי ,אך לצערי הציבור הרחב אינו חשוף הן למידע בנושא הרפורמה בתחום הכשרת ורישוי סוכני הביטוח והן בנושא הפרדת ייעוץ הביטוח והפנסיה מסוכני השיווק של מוצרים אלה , דהיינו הסוכנים .
במסגרת החוקים החדשים נקבעה הפרדה מוחלטת בצורה בה האזרח יכול לזכות בייעוץ אובייקטיבי וללא ניגוד אינטרסים ע"י יועצים בלתי תלויים המוסמכים לכך .
מי שמופקד על יישום המלצות היועצים הינם סוכני הביטוח אשר אמורים להיות מקצועיים ואמינים דיים בכדי ליישם כהלכה המלצות אלה ולדאוג שבידי המבוטחים תהינה פוליסות ביטוח חיים ( בריאות וכו' ) ותוכניות פנסיה אשר יגנו על המבוטח בעת צרה ותאפשרנה לו פרישה מכובדת.
שאלת "מיליון הדולר" בנושא זה הינה כיצד תיבחר סוכן הביטוח איכותי ולא מוכרן חובב ?

1. בקש מהסוכן להציג את רישיון הסוכן , בדוק האם הינו "מתמחה" ( בתקופת התמחות , עדיין לא הוסמך ) או "מוסמך" ושים לב לתאריך תחילת הרישוי דהיינו הניסיון אותו צבר .
2. שאל את הסוכן אודות לקוחות מרוצים שלו כולל לקוחות ש"זכו" לטיפול בעת תביעה
אל תהסס לבקש מספרי טלפון של לקוחות אלו ושוחח עימם ? לקוחות מרוצים באמת
ישמחו לשתף פעולה.
3. רצוי לבקר במשרד הסוכן בשעות הפעילות ראה כיצד העבודה המשרדית ושירות הלקוחות מתנהל ( אל תתעצל מדובר באחת העסקאות החשובות בחייך ).
4. שים לב האם הסוכן טרח להבהיר לך בתחילת פגישתכם הראשונה להצהיר בפניך שהינו "סוכן משווק " ולא "יועץ " והחתים אותך על ידיעתך זו כפי שמחייב החוק .
(ניתן לקרוא אודות תקנות אלא באתרי אינטרנט העוסקים בהפרדת ייעוץ משיווק ).
5. האם בתחילת פגישה זו מילא טופס גילוי נאות הכולל הצהרה זו , הקפיד לראיין אותך ולרשום את פרטי מצבך הכלכלי והביטוחי וצרכיך כפי שהצגת אותם.
6. דע כי במסגרת טופס גילוי נאות זה חובת הסוכן להצהיר בפניך בע"פ ובכתב על כך שהינו מייצג חברות ביטוח מסוימות בלבד שאותן הוא משווק וזיקתו במוצרי הביטוח אותם הינו מציע לך ( טובת ההנאה של ממוצרים אלה ).
7. במידה והינך מצויד בחוות דעת של יועץ ביטוח אשר המליץ על תוכניות המתאימות לך
שים לב האם הסוכן מנסה לשנות ההמלצות משום שאינו מייצג חלק מהגופים או התוכניות המומלצות בחוות הדעת או נוהג כסוכן אחראי , מבקש לשאול את היועץ לגבי המלצתו ובמידה ולא ניתן לשנותה מפנה אותך לסוכן אחראי נוסף שכן מיצג גופים אלה.
8. שים לב האם הסוכן מקפיד למלא את כל הפרטים בדפי ההצעה של הביטוח כולל כל פרט
בנושא הצהרות הבריאות ? אין פרט בריאותי שהינך זוכר ואינו חשוב להצהרה .
( אחוז ניכר מתביעות הביטוח נידחות ע"י החברות מהסיבה שהצהרת הבריאות לא מולאה במלואה ובצורה מדויקת )
9. במידה ובמהלך בחינת הצעתך בחברת הביטוח עולות שאלות ו/או החרגות ( מניעת כיסוי ביטוחי בסעיפים מסוימים ) ו/או דרישת תוספת תשלום שים לב האם הסוכן מקפיד להבהר לך את מהות ההסגה והאם מברר עימך כל אפשרות ( אישורים רפואיים וכו') להסיר תוספת המחיר או החרגה , לפני שאתה חותם !
משימה זו הינה עבודה רבה לסוכן מול החברה אך חשוב מאין כמוהו .
10. סוכן החותם בשמך על מסמך כלשהוא- הינו עבריין !
רבים נוטים לסמוך על תחושותיהם בבחירת סוכן הביטוח ואכן לבחור בסוכן ישר ואמין, אך לעיתים חלק מסוכני הביטוח עצמם לא מודעים לכל הדקויות והפרטים של הפוליסות שהם משווקים ללקוחותיהם ואינם מודעים לאפשרויות נוספות בחברות אותן הן לא מייצגים . על האנשים לקחת את האחריות על גורלם בידם ולבדוק את פוליסות הביטוח שברשותם , לנצל את השינויים בכדי שכספם לא ירד לטמיון.

המלחמה על זכויות האזרח בנושא החיסכון הפנסיוני נכנסה לשלב ההפגזות , נפתח המעבר בין פוליסות ביטוח החיים והניוד החופשי בביטוח הפנסיוני יוצא לדרך : המפקח על הביטוח באוצר, ידין ענתבי , פרסם אתמול ( יום א') טיוטת תקנות המאפשרות מעבר חופשי בין כל המסלולים, הפוליסות החברות והקרנות העוסקות בביטוח הפנסיוני , הנפגעים ? חברות הביטוח , סוכני הביטוח , המרוויחים ? ציבור האזרחים והיועצים הפנסיוניים .

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

השוואת כיסוי ועלויות בביטוח רכב

נכתב על ידי קטיה שוורצמן

השוואת כיסוי ועלויות בביטוח רכב



השוואת הכיסוי.

טיפים לחיסכון בפרמיה.



א. השוואת הכיסוי - בהשוואת התנאים יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

גבולות אחריות כלפי צד ג' רכוש - הקפידו לקבל מידע בכתב על גובה גבול האחריות המוצע לכם - שימוש לב לכך שאתם יכולים לקבל הצעה לגבול אחריות של 250,000 ש"ח ממבטח אחד והצעה ל- 4,000,000 ש"ח (אם אתם משתייכים לחברה גדולה). למרבה האבסורד לפעמים דווקא מי שמציע לכם גבולות אחריות גבוהים יותר אינו דורש פרמיה גבוהה יותר מזה שמציע לכם גבולות אחריות נמוכים.

בביטוח צד ג' בידקו גם

גבול האחריות - קיימים הבדלים של מאות אלפי שקלים או אפילו יותר בין תוכניות הביטוח השונות. מדי פעם בפעם אני רואה מודעות בעיתונים (הגורמות לי לכאב עיניים) לשיווק ביטוח צד ג' הנוקבות בגובה הפרמיה בלבד.

אפשרויות התשלום ? מספר התשלומים שניתן לפרוס ללא דמי אשראי, מספר התשלומים שניתן לפרוס בתשלום דמי האשראי ושיעורם.

השתתפות עצמית בתביעות ? קיימים הבדלים בגובה סכום ההשתתפות העצמית בין המבטחים השונים. כמו כן קיימת אפשרות לרכישת ההשתתפות העצמית בחלק מתוכניות הביטוח שגם את תנאיה מן הראוי לבדוק.

משך הזמן בו מטפל המבטח בתביעות צד ג' ? העיכוב עלול לגרום להגשת תביעות ע"י הצד השלישי כנגד המבוטח.

אפשרות לביטוח טיפול בתביעות כלפי צד ג' - שמגיש המבוטח כנגד צד ג' ע"י עו"ד מטעם המבטח מן הראוי לבדוק את תנאי הכיסוי הביטוחי.

אפשרות לרכישת ביטוח משלים לחובה ? כיום ניתן לקבל בביטוח ציי רכב בלבד ? לפי הנחיות המפקח על הביטוח.

אפשרות לרכישת כינון אוטומטי של גבול האחריות לאחר נזק ללא תשלום פרמיה לאחר התביעה.

אפשרות לרכישת כיסויים נוספים בביטוח צד ג' בלבד, למשל:

שירותי דרך וגרירה.

הוצאות הגנה משפטית במשפט פלילי (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).

כיסוי למכשירי חשמל ברכב (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).

כיסוי לשבר שמשות הרכב (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית ? או האם בוטלה).

מערכת שמע ברכב (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).

תאונות אישיות בשל תאונה ברכב ? מי המבוטח האם רק הנהג או גם הנוסעים האם הכיסוי כולל גם נכות בנוסף למקרה מוות ומה גובה סכום הפיצויים.

הרחבות נוספות (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).



ההשתתפות העצמית: יש להשוות בקטגוריות הבאות:

נזק המטופל במוסך רגיל.

נזק המטופל במוסך הסדר.

נזק שנגרם ע"י נהג צעיר/חדש.

תביעות צד ג'.

ירידת ערך.

אמצעי מיגון - יש הבדל בדרישות בין חברות הביטוח השונות. עם כל ההמלצה לנקוט במרב אמצעי הזהירות ע"מ למנוע נזקים יש לקחת בחשבון, כי אמצעי המיגון עולים כסף ודרישה לשיפור אמצעי מיגון קיימים יש להוסיף לחשבון עלות הביטוח בשנה הראשונה.

הטבות בתעריף:

באיזה גיל נחשב נהג חדש?

כינון הפוליסה - השבת סכום הביטוח לקדמותו לאחר נזק ללא תוספת פרמיה.

ביטוח משלים לחובה ללא תוספת פרמיה.

ביטוח חבילה ללא תוספת פרמיה כולל: גרירה, שמשות, רכב חליפי, הגנה במשפט פלילי, רדיו עד 1000 ש"ח.

תנאי הפוליסה - הטבות שניתנות ע"י המבטחים מעבר לתנאי המינימום המחויבים עפ"י חוק לביטוח רכב פרטי ומסחרי עד 4 טון - הפוליסה התקנית.

אובדן מוחלט - טוטל לוס - כבר בנזק של 45% מערך הרכב.

טיפול בתביעות שהמבוטח תובע צד ג' ע"י עו"ד על-חשבון המבטח.

ערך כינון- חדש תמורת ישן בנזק טוטאלי לרכב פרטי שגילו אינו עולה על שנה אחת.

הטבות שניתנות לפעמים לחברות גדולות:

השתתפות עצמית אחת לנזק שמעורבים בו מספר כלי רכב של אותו המבוטח.

כל רכב נחשב לרכב צד ג' כלפי השני.

אי ניכוי הפחתה כלשהי בשל רכב חברה מתגמולי ביטוח בשל נזק כללי.

הנחות בביטוח חובה בגין העדר תביעות, גיל נהג ומשתנים אחרים כפי שמקובל אצל חלק מהמבטחים.

התעריפים לביטוח רכב חובה אינם אחידים - אם אתם מחזיקים במספר כלי רכב בהחלט ייתכן שהמחיר לביטוח רכב א' יהיה נח יותר בחברה אחת והמחיר לרכב ב' יהיה נח יותר בחברה אחרת. הפתרון יכול לעשות ביטוח בחברות שונות באמצעות סוכן אחד העובד עם מספר חברות.



ראו גם



www.albit.co.il/car.htm

http://www.albit.co.il/katia.htm

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

ביטוח ישיר או סוכן ביטוח אישי ?

נכתב על ידי sami henn

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית אך ישנן כמה נקודות עליהן כדאי להישען בעת קבלת ההחלטה.
מה שהביא לכניסתן של חברות הביטוח הישירות לשוק הביטוח בישראל היו שני עקרונות בסיסיים:
1. רכישת כיסוי ביטוחי באמצעות שיחת טלפון מוקלטת ללא צורך בחתימת המבוטח , כך יוכל הצרכן לרכוש פוליסת ביטוח בכל מקום ובכל שעה.
2. חסכון בעמלת סוכן הביטוח. כלומר , רכישת הפוליסה ישירות מחברת הביטוח ללא סוכן ביטוח תחסוך את עמלת הסוכן.
אז הנה כמה עובדות אותן כדאי לקחת בחשבון:
1. כיום בעידן האינטרנט גם חברות הביטוח וסוכנויות הביטוח הגדולות מספקות לנו את אותה חווית קניה ישירה באמצעות שיחה מוקלטת ולכל חברה יש אתר אינטרנט דרכו ניתן להתקשר עימה.
2. מחירי הביטוח ב 11 חברות הביטוח הלא ישירות יהיו נמוכים ברוב הפעמים מאלו הישירות.
3. עמלת הסוכן ? חברות הביטוח הישירות אכן אינן משלמות עמלות לסוכני הביטוח , אך מנגד, הן משלמות מיליוני שקלים מידי שנה עבור קמפיין פרסום בטלויזיה המסחרית, הן משלמות משכורת הכוללת בונוס מכירה לנציגי המכירות הטלפונים, הן מציעות פרסים ומתנות לצרכנים בשווי מאות שקלים. מכאן ניתן להניח כי ההוצאה של חברת ביטוח ישירה בגיוס לקוח חדש גבוהה הרבה מזו של עמלת סוכן הביטוח.
שאלה: מהי עמלת סוכן הביטוח ממכירת ביטוח חובה בממוצע ?
תשובה: בין 30 ל 50 שקלים.
שאלה: כמה מרוויח סוכן ביטוח ממכירת ביטוח צד ג' שעלותו לצרכן 600 שקלים ?
תשובה: כ 80 שקלים.
שאלה: מהי עמלת סוכן ביטוח ממכירת ביטוח מקיף לרכב שעלותו לצרכן 3,000 שקלים ?
תשובה: לאחר הנחות במחיר בכדי להתמודד בתחרות הקשה ? בין 150 ל 300 שקלים.
לאור הנתונים הללו אינני ביטוח כי ויתור על סוכן הביטוח הוא צעד חכם מפני שחסכון קטן כל כך במחיר (אם בכלל) מונע שרותיו של איש מקצוע מוסמך אשר ביום התביעה יעמוד לצד הלקוח אל מול חברת הביטוח.
הרי ביום התביעה חברת הביטוח תתחיל לשאול שאלות ולבקש תשובות בטרם תפצה את המבוטח , דווקא ביום הזה בא לידי ביטוי סוכן הביטוח אשר מכיר את התהליך ונמצא בקשר רצוף עם המבוטח ומונע ממנו דאגה לבל יקבל את מלא הפיצוי המגיע לו.
לסיום,
נסו לדמיין את עולם בלי סוכני ביטוח... נשמע נחמד ? אולי... אבל כעת תחשבו על ענף הבנקאות. הבנקים מתנהלים ישירות מול הלקוחות ועושים כמעט ככל העולה על רוחם בכדי ליצור רווחים נוספים על גב הלקוחות. לא הייתם רוצים סוכן בנקאי שייצג אתכם מול הבנקים בכל פעולה כדי להשיג את הטוב ביותר עבורכם ? אני הייתי רוצה אחד כזה !

סמי חן הינו סוכן ביטוח מורשה בביטוח כללי ופנסיוני ומנהל את סוכנות הביטוח חן ביטוח ופיננסים תוך כדי שמירה קפדנית על העקרון: טובת הלקוח תמיד מעל לכל. ביטוח רכב ביטוח חובה

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

כך תשמרו על מצבר המכונית

מאת: בני ברק

ממש לא נעים להתעורר בבוקר קר וגשום ולגלות שהמכונית שלכם אינה מתניעה, רק בגלל שהמצבר שבק חיים. יש תופעות שקשה למנוע אותן, אבל את התופעה של מצבר מת אפשר למנוע בעזרת טיפול מקדים.

אז הנה כמה טיפים שהכינה בחברת "וולקן מצברים" כדי לסייע לנו לשמור על המצבר.

• אורך החיים של מצבר הרכב נע כיום בין שנתיים לשלוש. בדרך כלל נקבע אורך החיים של המצבר לפי מתח הטעינה שהוא מקבל מהאלטרנטור. עודף מתח טעינה או מתח טעינה נמוך מדי מקצרים את חייו. העצה: בידקו מעת לעת את מתח הטעינה אצל חשמלאי הרכב שלכם וכך תאריכו את חיי המצבר המכונית.

המלצה זו חשובה מאוד למי שעושה ברכבו קילומטרז' נמוך. במקרים כאלה ההתנעה של הרכב צורכת מהמצבר כוח רב יחסית ואילו הנסיעות הקצרות אינן מאפשרות לאלטרנטור לטעון את המצבר, במיוחד אם ברכב קיימים הרבה צרכני חשמל: אורות גם ביום, מערכת סטריאו, טלפון סלולרי, מזגן, חלונות חשמליים, נעילה מרכזית.

• אם המצבר נמצא לקראת סוף חייו (בגיל שנתיים ומעלה) מומלץ מאוד לערוך לו בדיקה אצל חשמלאי הרכב כדי לדעת מה מצבו. אם הוא מתחיל להיחלש כדאי להקדים רפואה למכה ולהחליפו כדי להימנע מהפתעות לא נעימות בבקרים הקרים והרטובים של החורף.

מצבר המכונית: רק מים מזוקקים

• כשאתם באים לחשמלאי כדי להחליף מצבר רכב ששבק, בקשו ממנו לבדוק את מצבו של המצבר. לא כל מצבר שאיבד את כוח ההתנעה שלו הוא מצבר גמור. במקרים רבים מדובר בבעיה של מערכת הטעינה, ואז אפשר להחיות את המצבר באמצעות טעינה בת כמה שעות, לאחר שתיקנתם את מערכת הטעינה (מתח טעינה סביר צריך לנוע בין 13.8 ל-14.2 אמפר) ברכב.

לעתים הבעיה היא בזליגה של מתח מאחת ממערכות החשמל. גם אז צריך לאתר את מקור הזליגה, לתקן את המערכת הפגומה ולטעון מחדש את המצבר.

• חשוב לדאוג לכך שבמצבר, גם אם הוא "מצבר ללא טיפול", יהיו די מים מזוקקים. אם מפלס המים נמוך מדי יש להוסיף מים מזוקקים (לא מי ברז!) לתאי המצבר (לכל תא בנפרד) כך שיכסו את רשתות העופרת. חשוב לבדוק את המפלס מעת
לעת.

חשוב גם למנוע מצב שבו יהיו יותר מדי מים בתאים, שכן אז צפויים עודפי המים לזרום החוצה מפקקי המצבר ולגרום לקורוזיה בקוטבי המצבר ובחלקי רכב אחרים שיבואו במגע עם המים החומציים האלה. מים מזוקקים ניתן לרכוש בתחנות דלק ובחנויות ורשתות המשווקות חלפים ואביזרים לרכב.

נקו את המצבר מסימני קורוזיה

• גיליתם סימני קורוזיה סביב הקטבים של מצבר המכונית? נקו אותם. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מי ברז רגילים ומברשת עם שיער קשה. לאחר ניקוי וייבוש הקטבים רצוי להתיז חומר מונע קורוזיה (יש ספריי מיוחד) או למרוח אותם בגריז או ואזלין. הקורוזיה המתפתחת סביב הקטבים יכולה לפגוע במוליכות של נעלי הכבל המחוברות לקטבים ולפגוע
בתפקוד המצבר.

• רצוי מאוד להחזיק ברכב כבלי התנעה, במיוחד ברכב עם תיבת הילוכים אוטומטית שאותו לא ניתן להתניע בדחיפה. כאשר משתמשים בכבלי התנעה, במיוחד ברכב מודרני, ראוי לבצע את ההתנעה בהתאם להנחיות היצרן בספר הרכב כדי למנוע נזק למחשבי המכונית.

החלפת מצבר המכונית - עשו זאת בעצמכם

• אם יש צורך בהחלפת מצבר ואתם רוצים לבצע את ההחלפה בעצמכם – נהגו לפי ההוראות בספר היצרן. עדיף כמובן לעשות זאת במוסכים המתמחים טיפול באותו סוג רכב. בעת התקנת המצבר ברכב ודאו שהוא מחובר היטב למקומו, שכן מצבר לא מחוזק עלול להיסדק או להינתק ממקומו.

• כשאתם בוחרים מצבר דאגו לכך שהוא יתאים לרכב, גם במידותיו החיצוניות וגם בכושר ההנעה/פריקה הנדרש לרכבכם. יש סוגים שונים של מצברים ולכן רצוי להיעזר בספר הרכב או בעצה של יבואן הרכב לגבי האמפר/שעה של המצבר והעמידות שלו בפריקה שלו.

• חשוב לוודא שהמצבר הותאם למדינות חמות. רוב המצברים (קלציום-קלציום) מגיעים עם ריכוז חומצה גבוה, שאינו תואם לתנאי האקלים שלנו. המצברים המותאמים לשוק המקומי צריכים ריכוז נמוך יותר של חומצה.

• מצבר המכונית צריך להיות מסוגל לעמוד בחום גבוה, עם קיבול גבוה. די לו בכושר התנעה בינוני. חשוב גם שהמצבר יהיה בעל כושר עמידות בפריקות עמוקות ועמידות בפני רעידות של הרכב בגלל מצב הכבישים בארץ.

• המצברים המתאימים ביותר לארץ הם מצברי קלציום היברידי, שבהם איבוד המים בינוני, אבל העמידות בפריקה ובחום גבוהה מאוד. במצברי קלציום-קלציום אין כמעט איבוד מים, אבל העמידות בפריקה נמוכה מאוד והעמידות בחום בינונית.

מקור המאמר: Reader - מאגר המאמרים הישראלי

פרטים אודות מחבר המאמר:
בני ברק - כותב ב- winwin.co.il

הסבר על ביטוח רכב

נכתב על ידי רועי מזרחי

חידוש ביטוח רכב
מי מאיתנו לא מכיר את ההליך של חידוש ביטוח הרכב?
במהלך השנה אנחנו שומעים פרסומות ללא הרף בנוגע לחידוש ביטוח הרכב , פרסומות של חברות כאלה ואחרות , הטבות כאלה ואחרות אך המידע חולף "מעל ראשנו". אך כשמתקרב תאריך חידוש ביטוח הרכב מתחיל המירוץ האמיתי :
* שיחות טלפון לחברות הביטוח הישירות שמפרסמות בדרך כלל ברדיו במהלך כל השנה עם מספרי הטלפון שמצלצלים מוכר (1800-400-400 AIG - מי לא מכיר?).
* בירור עם חברים "מי מכיר סוכן ביטוח זול?".
* שיחה עם סוכן הביטוח הוותיק .
*השוואת מחירים באתרי אינטרנט.

בשנים האחרונות הולך ותופס תאוצה נושא השוואת מחירי הביטוח באינטרנט , ישנם מספר אתרים העוסקים בהשוואת מחירים באינטרנט והם מתחלקים לשניים:
1. אתר דינאמי בו מזינים את פרטי הרכב ובו במקום מקבלים מספר הצעות מחיר לביטוח רכב.
2. אתר בו מזינים את פרטי הרכב ופרטים להתקשרות - פרטים אלו מועברים אל חברות הביטוח והחברות חוזרות ללקוח בדואר האלקטרוני או בטלפון ומעדכנים אותו לגבי המחירים ותנאי פוליסת הביטוח.

ביטוח חובה
על פי חוק במדינת ישראל (פקודת ביטוח רכב מנועי [נוסח חדש], תש"ל-1970) ישנה חובה על כל רכב מנועי לרכוש ביטוח חובה ואין להשתמש ברכב ללא תעודה המאשרת את תוקפו של הביטוח.
תעריפי ביטוח חובה אינו קבוע והוא משנה בין רכב ורכב על פי נתנוי הרכב ונתוני הנהג.

לתשומת לבכם!!
כאשר אתם קונים אותו משומש אל תתפתו לקנות מבעל הרכב גם את תעודת ביטוח החובה שברשותו. חברת הביטוח זכאית שלא להכיר בהעברה כזאת ואתם תשארו ללא ביטוח. במידה ובכל זאת אתם מעוניינים לעשות זאת , כדאי שתיידעו את חברת הביטוח ותדרשו לקבל אישור בכתב להעברת תעודת הביטוח מבעל הרכב הקודם אלייכם.

ביטוח צד ג'
להבדיל מביטוח חובה, ביטוח צד ג' הינו ביטוח רשות.
ביטוח אחריות חוקית כלפי צד ג' - מכסה אחריותו של המבוטח כלפי צד שלישי בשל הנזק שהסב לו בתנאי שעומד בתנאי הפוליסה.

ביטוח מקיף
ביטוח מקיף הינו ביטוח רשות.
ביטוח מקיף מכסה נזקים שנגרמו לבעל הפוליסה ו/או לצד ג'
באפשרות הלקוח לתאם עם עורך הפוליסה תנאים רבים שישפיעו על טיב הפוליסה ועל מחירה. לדוגמא ביטול או תוספת גרירה/רכב חלופי/רדיו/צמיגים ועוד ועוד.

השתתפות עצמית
בכל פוליסה נקבעת מראש רמת השתתפות עצמית.ישנה אפשרות להשתתפות עצמית בסכום קבוע או כאחוז מהנזק שנגרם.
ההשתתפות העצמית הינה החלק בתשלום אותה נושא המבוטח בעצמו. מטרת ההשתתפות העצמית הינה לגרום לבעל הפוליסה למנוע נזק ובמקרה התאונה למזער אותו.

ירידת ערך
לאחר מקרה ביטוח, הרכב נשלח להערכת שמאי, במידה והשמאי קובע שנגם לרכב נזק חלקי, יורד ערכו של הרכב בעקבות התיקון.

אובדן גמור (TOTAL LOSS)
במידה והרכב נגנב ולא נמצא תוך פרק הזמן שנקבע בפוליסה או נפגע ויש נזק העולה על 60% מערך הרכב ייחשב הנזק כאובדן גמור.
חברת הביטוח מחוייבת לשלם את מלוא ערך הרכב ביום קרות הנזק.


אין בכתוב משום המלצה ו/או חוות דעת מקצועית

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

ביטוח רכב – גביית קנסות במקרה ביטול

מאת: דניס קורן

פניה מטעם המנכ"ל למועצה לצרכנות אל משרד המפקח על הביטוח: לאסור גביית קנסות בשל ביטול ביטוח רכב מקיף בטרם תום תקופת פוליסת ביטוח רכב.
זאת לאחר תלונות מצד צרכנים שקבלו על כך כי חוייבו לשלם קנסות גבוהים לחברת הביטוח בגין יציאה מוקדמת, גם אם לא הייתה "באשמתם" של המבוטחים (הרכב נגנב, הושבת או נמכר).
בבדיקה של מועצת הצרכנות עלה כי גביית הקנס היא על פי דין, בחסות פוליסת ביטוח רכב התקנית.

פוליסת ביטוח רכב תקנית קובעת כי במקרה ובו המבוטח מבקש לבטל את פוליסת ביטוח רכב מקיף בטרם תום תקופת הביטוח הקבועה בפוליסה, רשאית חברת הביטוח להשאיר לעצמה דמי ביטוח. אלו מחושבים לפי 10% מדמי הביטוח השנתיים, בעד חודש מלא או חלק ממנו, שבו היה ביטוח רכב מקיף תקף.
זאת ועוד, יכולה חברת הביטוח להשאיר לעצמה תוספת נוספת בסך 10% מדמי הביטוח השנתיים, ואלו מהווים למעשה קנס.
על המבוטח להודיע לחברת הביטוח בדבר רצונו לבטל את הביטוח כ-21 יום לפחות בטרם התאריך בו רוצה המבוטח שהביטוח יתבטל.
מכך יוצא, כי מבוטח שמבטל את פוליסת ביטוח רכב בסוף החודש התשיעי לביטוח, לא יהיה זכאי לקבל החזר.
כלומר – מדובר על תשלום שהמבוטח ממשיך לשלם – ללא תמורה.

עוד הוסיף מנכ"ל המועצה לצרכנות והבהיר, כי כל עוד המבוטח משלם למבטח, נוטל זה האחרון את הסיכון למקרה של אירוע ביטוחי. ברגע שהמבוטח מפסיק לשלם למבטח בעבור פוליסת ביטוח רכב – אזי אין סיכון מבחינת המבטח ואין כל צידוק לכך שעל המבוטח לשאת בתשלום.
עוד אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות, כי מצב שבו המבוטח אינו יכול להשתמש עוד בכלי הרכב שלו, ובכל זאת מנכים כספים מדמי ההחזר שלו – מצב זה מפר את העיקרון שעל פיו מושתת חוק הביטוח.

בנהלי ביטוח רכב מקיף, בולט עוד יותר קיפוח הצרכנים מאשר בנהלים של ביטוח רכב חובה, שכן בביטוח זה זכאי המבוטח להחזר בסך 100% על התקופה היחסית שנותרה, במידה ורכבו נמכר, נגנב או הושבת.

מקור המאמר: Reader - מאגר המאמרים הישראלי

פרטים אודות מחבר המאמר:
ביטוח רכב http://www.bituach-rechev-tip.com/

השוואת כיסוי ועלויות בביטוח רכב

נכתב על ידי קטיה שוורצמן

השוואת כיסוי ועלויות בביטוח רכב



השוואת הכיסוי.

טיפים לחיסכון בפרמיה.



א. השוואת הכיסוי - בהשוואת התנאים יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

גבולות אחריות כלפי צד ג' רכוש - הקפידו לקבל מידע בכתב על גובה גבול האחריות המוצע לכם - שימוש לב לכך שאתם יכולים לקבל הצעה לגבול אחריות של 250,000 ש"ח ממבטח אחד והצעה ל- 4,000,000 ש"ח (אם אתם משתייכים לחברה גדולה). למרבה האבסורד לפעמים דווקא מי שמציע לכם גבולות אחריות גבוהים יותר אינו דורש פרמיה גבוהה יותר מזה שמציע לכם גבולות אחריות נמוכים.

בביטוח צד ג' בידקו גם

גבול האחריות - קיימים הבדלים של מאות אלפי שקלים או אפילו יותר בין תוכניות הביטוח השונות. מדי פעם בפעם אני רואה מודעות בעיתונים (הגורמות לי לכאב עיניים) לשיווק ביטוח צד ג' הנוקבות בגובה הפרמיה בלבד.

אפשרויות התשלום ? מספר התשלומים שניתן לפרוס ללא דמי אשראי, מספר התשלומים שניתן לפרוס בתשלום דמי האשראי ושיעורם.

השתתפות עצמית בתביעות ? קיימים הבדלים בגובה סכום ההשתתפות העצמית בין המבטחים השונים. כמו כן קיימת אפשרות לרכישת ההשתתפות העצמית בחלק מתוכניות הביטוח שגם את תנאיה מן הראוי לבדוק.

משך הזמן בו מטפל המבטח בתביעות צד ג' ? העיכוב עלול לגרום להגשת תביעות ע"י הצד השלישי כנגד המבוטח.

אפשרות לביטוח טיפול בתביעות כלפי צד ג' - שמגיש המבוטח כנגד צד ג' ע"י עו"ד מטעם המבטח מן הראוי לבדוק את תנאי הכיסוי הביטוחי.

אפשרות לרכישת ביטוח משלים לחובה ? כיום ניתן לקבל בביטוח ציי רכב בלבד ? לפי הנחיות המפקח על הביטוח.

אפשרות לרכישת כינון אוטומטי של גבול האחריות לאחר נזק ללא תשלום פרמיה לאחר התביעה.

אפשרות לרכישת כיסויים נוספים בביטוח צד ג' בלבד, למשל:

שירותי דרך וגרירה.

הוצאות הגנה משפטית במשפט פלילי (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).

כיסוי למכשירי חשמל ברכב (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).

כיסוי לשבר שמשות הרכב (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית ? או האם בוטלה).

מערכת שמע ברכב (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).

תאונות אישיות בשל תאונה ברכב ? מי המבוטח האם רק הנהג או גם הנוסעים האם הכיסוי כולל גם נכות בנוסף למקרה מוות ומה גובה סכום הפיצויים.

הרחבות נוספות (מהם התנאים, מהו גבול האחריות ומה גובה סכום ההשתתפות העצמית).



ההשתתפות העצמית: יש להשוות בקטגוריות הבאות:

נזק המטופל במוסך רגיל.

נזק המטופל במוסך הסדר.

נזק שנגרם ע"י נהג צעיר/חדש.

תביעות צד ג'.

ירידת ערך.

אמצעי מיגון - יש הבדל בדרישות בין חברות הביטוח השונות. עם כל ההמלצה לנקוט במרב אמצעי הזהירות ע"מ למנוע נזקים יש לקחת בחשבון, כי אמצעי המיגון עולים כסף ודרישה לשיפור אמצעי מיגון קיימים יש להוסיף לחשבון עלות הביטוח בשנה הראשונה.

הטבות בתעריף:

באיזה גיל נחשב נהג חדש?

כינון הפוליסה - השבת סכום הביטוח לקדמותו לאחר נזק ללא תוספת פרמיה.

ביטוח משלים לחובה ללא תוספת פרמיה.

ביטוח חבילה ללא תוספת פרמיה כולל: גרירה, שמשות, רכב חליפי, הגנה במשפט פלילי, רדיו עד 1000 ש"ח.

תנאי הפוליסה - הטבות שניתנות ע"י המבטחים מעבר לתנאי המינימום המחויבים עפ"י חוק לביטוח רכב פרטי ומסחרי עד 4 טון - הפוליסה התקנית.

אובדן מוחלט - טוטל לוס - כבר בנזק של 45% מערך הרכב.

טיפול בתביעות שהמבוטח תובע צד ג' ע"י עו"ד על-חשבון המבטח.

ערך כינון- חדש תמורת ישן בנזק טוטאלי לרכב פרטי שגילו אינו עולה על שנה אחת.

הטבות שניתנות לפעמים לחברות גדולות:

השתתפות עצמית אחת לנזק שמעורבים בו מספר כלי רכב של אותו המבוטח.

כל רכב נחשב לרכב צד ג' כלפי השני.

אי ניכוי הפחתה כלשהי בשל רכב חברה מתגמולי ביטוח בשל נזק כללי.

הנחות בביטוח חובה בגין העדר תביעות, גיל נהג ומשתנים אחרים כפי שמקובל אצל חלק מהמבטחים.

התעריפים לביטוח רכב חובה אינם אחידים - אם אתם מחזיקים במספר כלי רכב בהחלט ייתכן שהמחיר לביטוח רכב א' יהיה נח יותר בחברה אחת והמחיר לרכב ב' יהיה נח יותר בחברה אחרת. הפתרון יכול לעשות ביטוח בחברות שונות באמצעות סוכן אחד העובד עם מספר חברות.



ראו גם



www.albit.co.il/car.htm

http://www.albit.co.il/katia.htm

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

חידוש אוטומטי של פוליסות ביטוח - לא בישראל

נכתב על ידי עו''ד תומר ריטרסקי

מה קורה כאשר מחדשים לכם ללא ידיעתכם את פוליסת הביטוח ומספרים לכם שהיא "מתחדשת אוטומטית" ומה דעתו של בית המשפט על כך?

סוכנים וחברות ביטוח שונים מעוניינים מאוד שתמשיכו לבטח באמצעותם גם כאשר מסתיימת הפוליסה הנוכחית שלכם. לעיתים מדלגים הללו, בשל הרצון העז לחידוש הפוליסה, על מכשול פוטנציאלי ? הסכמת המבוטח. מה קורה כשמחדשים לכם ללא ידיעתכם את הפוליסה ומספרים לכם שהיא פוליסה "מתחדשת אוטומטית", ומה קורה כאשר עבור ביטול הפוליסה דורשים מכם את הפרמיה עבור החודשים בהם הייתם "מבוטחים"?

במקרה שהיה חידשה חברת הביטוח את הפוליסה למבוטח בלא הסכמתו תוך שב"הצעת הביטוח" שמולאה על-ידי הסוכן נרשם כי ניתנה הסכמתו הטלפונית של המבוטח. משסירב המבוטח לשלם את הפרמיה פתחה כנגדו המבטחת בהליך משפטי לגבייתה.

בפסק-הדין שניתן לאחרונה, קבע בית-המשפט, כי יש לבחון בזהירות רבה חידוש אוטומטי של פוליסות ביטוח משנים קודמות. על סוכן הביטוח, שהוא שלוח

של המבטחת, מוטלת החובה לוודא כי החידוש הוא לרצונו של המבוטח. הסוכן צריך להימנע מיוזמה עצמאית, המטילה על המבוטח חבות ביטוחית שאינו מעוניין בה. בחירתו של מבוטח, לבטח נכס מסוים בשנה פלונית, אינה מתחדשת אוטומטית בשנה שלאחריה. על המבטחת, באמצעות סוכן הביטוח, לוודא באופן אופרטיבי, ורצוי בכתב, את רצונו של המבוטח בחידוש הפוליסה. זאת במיוחד לנוכח הוראות המפקח על הביטוח באשר לחידוש אוטומטי של פוליסות.

בהוראות נקבע מפורשות, כי יש להחתים את המבוטח גם על הוראת החידוש. עצם הצורך ברענון הנחיה זו, מצביע על כך שהבעייתיות היתה מוכרת למפקח על הביטוח, וכי פוליסות חודשו אוטומטית ללא הסכמת המבוטח.

באותו מקרה שוכנע בית-המשפט כי כך היה. נקבע כי לא היתה כל אסמכתא אובייקטיבית לטענת סוכן הביטוח, כי החידוש נעשה לבקשת המבוטח. עוד נקבע, כי סוכן הביטוח הוא צד מעוניין בתוצאות המשפט, ואינו עד אובייקטיבי, מכיוון ששכרו נגזר מכמות הפוליסות שהוא מפיק בשנה. ככזה, יש לבחון את עדותו בספקנות, במיוחד כאשר עדות זו היא העדות היחידה, ומולה קיימת גרסה מוצקה של המבוטח, כי לא הזמין כלל את חידוש הפוליסה, וגרסה זו נתמכת בראיות חיצוניות אחרות. לפיכך, דין התביעה להידחות, והמבטחת חויבה באותו מקרה לשלם את הוצאות המשפט למבוטח.

הממונה על הביטוח במשרד האוצר הביע כבר עמדתו לעניין חידושים "אוטומטיים" של פוליסות ביטוח. קביעתו הייתה, כי אין החוק מכיר ב"חידוש אוטומטי" של חוזה הביטוח. פוליסה תוארך אוטומטית אך ורק אם הסכימו על כך הצדדים במפורש.

לעניין זה קובעת לשון החוק במפורש כי "(א) באין הסכם אחר מתחילה תקופת הביטוח עם כריתת החוזה והיא מסתיימת בחצות הלילה שבסוף יומה האחרון. (ב) הוסכם על תקופת הביטוח והציע המבוטח למבטח בכתב, לא יאוחר מ-30 ימים לפני תום התקופה, להאריך את הביטוח לתקופה שנקב בהצעתו, רואים את המבטח כמסכים להארכה אם לא הודיע למבוטח בכתב, תוך 15 ימים ממסירת ההצעה, על סירובו. (ג) הותנה שבתום התקופה המוסכמת יוארך הביטוח מאליו - יוארך הביטוח מדי פעם לתקופה שאורכה זהה לזה של תקופת הביטוח המוסכמת. (ד) לא הוסכם על תקופת הביטוח, רשאי כל צד לבטלו בכל עת בהודעה בכתב לצד השני; המבוטח זכאי להחזר דמי הביטוח ששילם בעד התקופה שלאחר ביטול הביטוח".

נוהג שראוי שיחלוף מן העולם

נוהגן של חברות ביטוח להאריך "אוטומטית" פוליסות ביטוח, ללא הסכמת המבוטח, נוהג נפסד הוא ומן הראוי שיחלוף מן העולם. כדאי הוא שבתי-המשפט ישיתו ליבם לעניין זה, המאפשר לחברות הביטוח לגרוף לכיסן סכומים בלתי מבוטלים שלא על דעת המבוטחים, ויאמרו דברם לעניין זה, ויחייבו את המבטחות בהוצאות ריאליות בשל הטרחת המבוטח לבית-המשפט שלא לצורך וניהול ההליך עצמו. נראה כי על כל מבוטח אשר נתקל בחיובו בתשלומי פרמיה שלא כדין קיימים מספר מבוטחים שחשבונם מחויב מבלי דעת. גם מבוטחים אשר הבחינו, כי הפוליסה חודשה ללא הסכמתם מסכימים לעיתים, בדיעבד, לחידוש כדי שלא להתעמת עם המבטחת ובמקרים אחרים נאלצים לשלם מכיסם את הפרמיה עבור ביטוחם עבור תקופה שלא התבקשה.

המחבר הינו עו"ד, חבר וועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין. תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי. www.rnc.co.il

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

נושא המאמר:על מי מוטל נטל ההוכחה בתביעות ביטוח – המבוטח או המבטח? - חלק א' מאת:מאת מיכל בסה (חסין), עו"ד חלק א'-חובת המבוטח /מאת מיכל בסה (חסין), עו"ד כידוע, הכלל הוא כי נטל השכנוע מוטל על "המוציא מחברו", ולפיכך זה שמגיש את התביעה נושא בנטל השכנוע לגבי כל יסודותיה העובדתיים של עילת תביעתו. ואולם, כאשר מדובר בתביעות ביטוח, קבעה הפסיקה כי נטל השכנוע להראות כי המקרה שאירע נכנס לתנאי השיפוי שבפוליסה מוטל על המבוטח, ואילו הנטל להראות כי התקיים אחד מהחריגים לחבות המשחרר את חברת הביטוח מאחריות מוטל על המבטח, במקרה בו עמד המבוטח בנטל המוטל עליו. דהיינו, בעוד שההוכחה של יסודות מקרה הביטוח מוטלת על המבוטח - התובע הרי שהמבטחת-הנתבעת היא אשר נושאת בנטל להוכיח את החריגים לכיסוי הביטוחי. בית המשפט העליון דן לאחרונה בהרחבה בשאלת נטל ההוכחה במקרי ביטוח, במסגרת ע"א 78/04 המגן חברה לביטוח בע"מ נ' שלום גרשון הובלות בע"מ תק-על 2006(4), 64. כך קבעה כבוד השופטת עדנה ארבל לעניין נטל השכנוע בתביעות ביטוח, בעמוד 74: "ניתן להניח כי רוב המבוטחים הם שומרי חוק, ואינם מעורבים במרמות ביטוח. לפיכך, יש טעם לפגם בעיניי שבכל מקרה בו מבוטח פונה למבטח ודורש את התגמולים עם קרות מקרה הביטוח, ירחף מעל ראשו צל של חשד כי הוא עצמו ביים שוד או הצית את רכושו שלו. משמעות הדבר היא כי די יהא בטענתה הסתמית של חברת הביטוח כי יד המבוטח הייתה במעל, על מנת להביא לכך שאנשים תמימים ללא עבר פלילי, שאינם קשורים למעגל העברייני, יאלצו לעלות לדוכן העדים ולשכנע את בית המשפט שייתן בהם את אמונו ...סבורה אני כי חזקת החפות משמעה שהמבוטח אינו צריך לשלול מראש את מעורבותו במעשים פליליים בכל מקרה בו הוא דורש את תגמולי הביטוח, רק בשל טענתה הסתמית של חברת הביטוח כי ידו הייתה במעל... מרגע שהוכיח המבוטח כי התרחש האירוע המוגדר, אין להדביק לו תווית של עבריין, ואם חברת הביטוח מעוניינת להוכיח היפוכו של דבר, שתתכבד ותביא ראיות לכך." (הדגשה שלי – מ.ב.). היינו, מבוטח המגיש תביעה נגד חברת ביטוח די לו שיוכיח את יסודות מקרה הביטוח. כלומר, להוכיח כי ארע מקרה הביטוח ושנגרם לרכבו נזק בעקבות המקרה (לרוב באמצעות הבאת ראיות כדוגמת חוות דעת שמאי אודות הנזקים שנגרמו לרכב ותמונות המלמדות על הנזק שנגרם לרכב). משעשה כן, עובר הנטל לחברת הביטוח-הנתבעת להוכיח כי חל אחד מהחריגים לחבותה. על חברת הביטוח להוכיח כי הנזק הנתבע ע"י המבוטח ארע בנסיבות אחרות מאלו שטוען התובע. חלק ב' של המאמר יעסוק בנטל ההוכחה המוטל על חברת הביטוח. הכותבת: מיכל בסה (חסין), עורכת דין ומגשרת מוסמכת. מחברת הספר "פילוסופיה של המשפט-מבוא לתורת המשפט" בהוצאת אתיקה. תוכן המאמר נועד להשכלה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי

ריבית מיוחדת כנגד מבטחת חסרת תום-לב

נכתב על ידי עו''ד תומר ריטרסקי

חברות ביטוח רבות נמנעות מתשלום תגמולי ביטוח למבוטחיהן במועד שקוצב החוק לשם כך. לעיתים נובע הדבר מסרבות יתר של נהלי חברת הביטוח אך לרוב נובע הדבר מרצונן של חברות ביטוח להפעיל לחץ כלכלי, בלתי לגיטימי, על המבוטח כדי שייעתר לתכתיביהן ולסכום המוצע על-ידן ל"פשרה".

לשון חוק חוזה ביטוח[1] קובעת כי

"תגמולי הביטוח ישולמו תוך 30 ימים מהיום שהיו בידי המבטח המידע והמסמכים הדרושים לבירור חבותו, אולם תגמולי ביטוח שאינם שנויים במחלוקת בתום לב ישולמו תוך 30 ימים מהיום שנמסרה למבטח תביעה לפי סעיף 23(א), והם ניתנים לתביעה בנפרד מיתר התגמולים"


דא עקא שחברות ביטוח רבות נמנעות מתשלום תגמולי ביטוח למבוטחיהן במועד שקוצב החוק לשם כך. לעיתים נובע הדבר מסרבות יתר של נהלי חברת הביטוח אך לרוב נובע הדבר מרצונן של חברות ביטוח להפעיל לחץ כלכלי, בלתי לגיטימי, על המבוטח כדי שייעתר לתכתיביהן ולסכום המוצע על-ידן ל"פשרה".

לפיכך ביקש המחוקק הישראלי "להקדים תרופה למכה" וקבע כנגד המבטחת הסוררת סנקציה של "ריבית מיוחדת". לעניין זה קובעת לשון החוק כי

"מבטח בביטוחים אישיים, שלא שילם את תגמולי הביטוח שלא היו שנויים במחלוקת בתום לב, במועדים שבהם היה עליו לשלמם לפי סעיף 27, רשאי בית המשפט לחייבו בתשלום ריבית מיוחדת בשיעור שלא יעלה על פי שלושה מן הריבית הקבועה בהגדרת הפרשי הצמדה וריבית שבחוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961, שתחושב על תגמולי הביטוח האמורים ועל תוספת הפרשי ההצמדה על תגמולים אלה לפי סעיף 28, מהמועדים בהם היה על המבטח לשלמם עד תשלומם בפועל; הריבית המיוחדת תשולם בנוסף לריבית האמורה בסעיף 28.

לענין זה, 'ביטוחים אישיים' - ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח רכב (רכוש), ביטוח דירות ותכולתן, ולמעט ביטוח אחריות" (ההדגשה שלי ? ת.ר.)


בהקשר זה כבר נקבע כי רשלנות מבוטח אינה פוטרת את המבטחת מתשלום תגמולי הביטוח למבוטח. במקרה שהיה נגנב רכבו של מבוטח עת שהה על חוף הים. זאת לאחר שהותיר מפתחות הרכב בתיקו שעל החוף. המבטחת סירבה לשלם את תגמולי הביטוח בטענה כי המבוטח התרשל וגרם לגניבת הרכב ברשלנותו ולפיכך, טענה, פטורה היא מתשלום תגמולי הביטוח. באותו מקרה קבע[2] בית-המשפט כי

"במקרים בהם כללה הפוליסה חריג של רשלנות קבעה ההלכה הפסוקה שאין די ברשלנות רגילה אלא נדרש כי היסוד העובדתי יצביע על סטייה ניכרת ממה שאדם סביר היה עושה או היה נמנע מלעשות בנסיבות הענין.

במקרה שבפנינו העובדות אינן מלמדות על חוסר סבירות קיצוני בהתנהגות המשיב או על הלך רוח של פזיזות או חוסר אכפתיות. לכל היותר ניתן לייחס למשיב רשלנות (במובחן מפזיזות או אי-איכפתיות)"


באותו מקרה לא הסתפק בית-המשפט בחיוב המבטחת בתשלום תגמולי הביטוח למבוטח כי אם חייב אותה גם בתשלום ריבית מיוחדת לנוכח התנהגותה. בעניין זה נקבע כי

"דחיית תביעתו של המבוטח - המשיב לא היתה מטעם 'ענייני וממשי' אלא בגין נסיון של המערערת להתחמק מחיוביה. כך, למשל, גם כשנדחית תביעת מבוטח בגין רשלנות מצד המבוטח נדרשת רשלנות רבתי כדי לפטור את המבטח מחבות, ובענייננו לא היה יסוד למסקנה בדבר גילוי רשלנות רבתי מצד המבוטח... יש לחייב את... (המבטחת ? ת.ר.) בריבית מיוחדת בשיעור של פי שניים מן הריבית הקבועה בחוק פסיקת ריבית והצמדה תשכ"א-1961"


במקרה אחר חויבה חברת הביטוח כלל בתשלום "ריבית מיוחדת" לאחר שלא העבירה שיק בלתי מסויג למבוטח בגובה הסכום ש"אינו שנוי במחלוקת". תחת זאת דרשה המבטחת מהמבוטח, שלא כדין, לחתום על "כתב סילוק" לויתור מלא על כל טענותיו כתנאי לתשלום אותו סכום. באותו מקרה קבע[3] בית-המשפט כי

"אין מדובר במקרה בו היה למבטח טענה כלשהיא כלפי המבוטח וזו התבררה לאחר מכן כטענה חסרת שחר, חסרת תום לב או חסרת יסוד. המבטח לא העלה כל טענה בענין חלק הארי של תגמולי הביטוח (למעלה מ- 155,000 ?), אך לא שילם אותם למבוטחת (לפי שלא נחתם שטר קבלה וסילוק). עד שלא פנה לחברת הביטוח עורך דין, אליו נאלצה התובעת לפנות, לא טרחה חברת הביטוח לשלם את הכסף. בהתנהלות זו כשלעצמה יש חוסר תום לב בגינה בא סעיף 28א לפצות ואותה הוא בא למנוע. הסעיף אינו מחייב שימוש בהליך משפטי על ידי חברת הביטוח ושיקול הדעת בענין מסור לבית המשפט היושב בדין[4]"


גם על-פי טיוטת חוזר של המפקח על הביטוח[5] אין מבטחת רשאית להתנות תשלומו של סכום שאינו שנוי במחלוקת בחתימת "כתב סילוק" על-ידי המבוטח. כל שרשאית המבטחת הוא להחתים את המבוטח על אישור לפיו קיבל סכום כסף. מכאן שהתנהלות מסוג אחרת תיחשב כחסרת תום-לב על כל המשתמע מכך.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] סעיף 27 לחוק חוזה ביטוח, תשמ"א-1981

[2] ע"א 2868/04 (מח'-חי') מנורה חברה לביטוח בע"מ נ' לדיזנסקי ולדימיר, פסק-דינם של כב' השופטים י. גריל, ר. חפרי ? וינוגרדוב וע. גרשון מיום 14/6/05

[3] ת.א. 40275/04 (שלום-ת"א) ענבל אוזן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, פסק-דינה של כב' השופטת תמר אברהמי מיום 2/6/05

[4] וראו ע"א 4819/92 אליהו חברה לביטוח נ' מנשה ישר, פ"ד מט (2) 749, 774

[5] טיוטת חוזר מס' 1170 מיום 21/12/04

המחבר הינו עו"ד, חבר וועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין. תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי. www.rnc.co.il

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.